fbpx

Warsztaty antystresowe - slow life

Warsztaty antystresowe - slow life

Filozofia slow life – czym jest i dlaczego pomoże Ci poprawić komfort codziennego życia?

Choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, nasza codzienność jest pełna obowiązków oraz wyzwań, którym niekiedy trudno podołać. Chcąc nadążyć za wszystkimi ważnymi dla nas wydarzeniami oraz sprostać narzucanym nam wymaganiom, bardzo łatwo się przemęczamy i w efekcie nie jesteśmy w stanie cieszyć się tym, co osiągamy. Niestety w większości przypadków zdajemy sobie z tego sprawę dopiero wtedy, kiedy zaczynamy czuć się źle i mamy wrażenie, że wciąż robimy za mało. Dlatego też powstał slow life coaching, który pozwala nam na chwilę oddechu i na zadbanie o to, co naprawdę jest dla nas ważne. 

Nurt slow life — co to jest i w jaki sposób możemy zacząć żyć wolniej?

W ostatnich latach nie bez powodu filozofia slow life zyskuje coraz większą popularność — bardzo często pomaga ona znaleźć zdrową granicę między wszystkimi obowiązkami a wypoczynkiem, który okazuje się niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. Z tego też powodu nurt slow life pozwala nam na przewartościowanie wszystkich celów i wybranie tych, które mają największe znaczenie. W efekcie nie tylko możemy z łatwością poprawić nasze samopoczucie, ale również poznajemy cenne techniki radzenia sobie ze stresem, które sprawdzają się w najtrudniejszych sytuacjach. Warto dowiedzieć się, na czym polega slow life coaching i zdecydować, czy takie rozwiązanie poprawi komfort naszego codziennego życia.

Wspomniana filozofia slow life okazuje się idealnym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które czują, że żyją w ciągłym biegu, ale mimo to wciąż nie starcza im czasu, aby sprostać poszczególnym obowiązkom. Ponadto nurt slow life stanowi także idealną propozycję dla ludzi, którzy cenią sobie minimalizm i pragną w przemyślany sposób zaplanować swoje codzienne życie. Warto bowiem pamiętać, że slow life w dużej mierze polega na cieszeniu się drobnymi rzeczami i na dostrzeganiu w każdym dniu budujących pozytywów. Tego typu nastawienie pozwala nie tylko na doskonalenie własnych umiejętności i na rozwijanie pasji, ale również pomaga radzić sobie ze stresem oraz załamaniami nastroju.

Co powoduje stres i dlaczego filozofia slow life skutecznie go ogranicza?

Wbrew pozorom stres nie zawsze należy do negatywnych emocji i nie zawsze niesie z sobą przykre skutki. Bardzo często okazuje się, że stres o niezbyt dużym nasileniu stanowi niezwykle cenną motywację, a także pomaga nam w sprawnym osiąganiu poszczególnych celów. Mimo to, kiedy nie jesteśmy w stanie nad nim zapanować, a nerwy w niekomfortowych sytuacjach zdają się nas paraliżować, stres może źle wpłynąć nie tylko na samopoczucie, ale również na funkcjonowanie całego organizmu. Z tego powodu nurt slow life to także cenne techniki radzenia sobie ze stresem, które pozwalają nam sprostać wszystkim ważnym wyzwaniom oraz cieszyć się osiąganymi wynikami.

Podczas prowadzonych przez nas warsztatów antystresowych i w trakcie poznawania filozofii slow life, poświęcamy wiele czasu medytacji oraz jodze, które skutecznie pomagają w odprężeniu i w zyskaniu energii do następnych wyzwań. Ponadto skupiamy się na takich nurtach jak slow food, slow parenting czy slow fashion. W przypadku slow food dbamy o spożywanie zdrowych posiłków, które pomagają w oczyszczeniu organizmu i dostarczeniu mu wszystkich ważnych składników odżywczych. Z kolei slow parenting opiera się na budowaniu relacji z bliskimi osobami, dla których często nie mamy zbyt wiele czasu podczas codziennych obowiązków. Warto także zwrócić większą uwagę na slow fashion, które pozwala nam na stworzenie stylowej oraz funkcjonalnej garderoby dopasowanej do danego typu urody i do osobowości.

Zasady slow life, na które warto zwrócić większą uwagę

Decydując się na życie w zgodzie z nurtem slow life, wiele osób poszukuje sprawdzonych zasad, według których mogłyby podążać i które miałyby znacznie poprawić komfort ich życia. Warto jednak pamiętać o tym, że nie będziemy w stanie zmienić naszej rutyny oraz nawyków w kilka chwil — bardzo często jest to niezwykle długi proces, który polega na stopniowych zmianach w tempie dopasowanym do danej osoby. Z tego też powodu poznając zasady slow life, nie powinniśmy wymagać od siebie zbyt wiele, ponieważ możemy wówczas łatwo wywołać jeszcze większy stres oraz poczucie obowiązku, które trudno będzie od razu spełnić.

Chcąc cieszyć się efektami nurtu slow life, warto przede wszystkim zastanowić się, czy nie mamy zbyt wielu zadań, którym próbujemy sprostać każdego dnia. Często okazuje się, że jedna osoba stara się być idealnym pracownikiem, współmałżonkiem, rodzicem, dzieckiem czy wnuczkiem — wówczas bardzo łatwo o przemęczenie i niezadowolenie z codziennego życia. Ponadto niekiedy miewamy również skłonności do gromadzenia rzeczy lub do kupowania ubrań, które nie wyróżniają się zbyt dobrą jakością, mimo że za cenę kilku takich bluzek, moglibyśmy kupić koszulę wykonaną z bardzo dobrego i przewiewnego materiału. Podobny problem dotyczy posiłków — pochłonięci licznymi wyzwaniami, nie mamy nawet czasu, aby przygotować i zjeść coś zdrowego. Z tego też powodu dobrym początkiem będzie zastanawianie się nad jakością naszego codziennego życia oraz próba wprowadzenia stopniowych zmian. Wprowadzenie kilku prostych zasad sprawi, że będziemy bardziej doceniać „tu i teraz”, co przełoży się na bardziej pozytywne odbieranie rzeczywistości.

Oddech od korpo – joga i szukanie swojego „JA” – edycja 2021

6-10 kwietnia 2021 rok

 

Jeśli czujesz, że poświęcasz pracy za dużo – kosztem swojego zdrowia, czasu dla siebie, kosztem ważnych dla Ciebie relacji – to uwierz, że możesz to zmienić! Wciśnij pauzę i wybierz się z nami na kilkudniowy reset!
Zapraszamy Cię na wypoczynek w nurcie „slow”, w czasie którego złapiesz oddech od korpo i wejdziesz na ścieżkę zmian. Aby to się stało, będziemy działać na trzech poziomach: ciała, emocji i świadomości. A wszystko to w wyjątkowym otoczeniu, w kontakcie z naturą, bez zakłóceń cywilizacji.

 

CO SIĘ BĘDZIE DZIAŁO

  • Relaks w kontakcie z naturą
  • Codziennie sesje jogi i warsztaty rozwoju osobistego
  • Zdrowe, lekkie posiłki, gwarantujące oczyszczenie organizmu

 

Co będziemy robić i co dzięki temu zyskasz:🧘‍♀️👱‍♀️

  • Wstawać wcześnie rano – aby spokojnie mieć czas na wszystkie aktywności w ciągu dnia
  • 2 x dziennie praktykować nad brzegiem jeziora, na trawie, w ostateczności w sali:

– Łagodną jogę dla kręgosłupa – aby odpoczęły i wzmocniły się partie przeciążone w czasie długotrwałej pozycji siedzącej, abyś mogła/ mógł poczuć w ciele więcej przestrzeni. Rano będziemy praktykować miękko i delikatnie automasaż yin & yang, chińskie praktyki długiego życia, oraz jogowe praktyki usprawniające układ oddechowy i trawienny.
– Ćwiczenia oddechowe i medytacja – aby zbudować świadomość ciała, uważność i nauczyć się być tu i teraz. Dzięki temu zwiększysz odporność na stres, zwiększysz odporność w ogóle.

  • Codziennie rozwijać swoją świadomość emocjonalną poprzez warsztaty nakierowane na wzmacnianie poczucia własnej wartości, pewności siebie i samooceny. Dzięki temu usuniesz blokady w swoim rozwoju i osłabisz wewnętrznego krytyka-sabotażystę. Po powrocie do korpo zobaczysz, o ile łatwiejsze jest mierzenie się z codziennymi wyzwaniami oraz pozostanie sobą w pracy.
  • Zdrowo się odżywiać. Jeśli na co dzień nie stosujesz diety wege/ wegańskiej, to będziesz miał/a okazję spróbować nowych smaków i odczuć na własnej skórze jej pozytywne skutki. Nie proponujemy głodówek ani restrykcyjnej diety eliminacyjnej. Rządzi slow food, zdrowy rozsądek i… kubki smakowe 🙂
  • Odpoczywać, na wszelkie możliwe sposoby, aktywnie i pasywnie
  • Dużo spać, aby odbudowywać pokłady energii.

 

 

KTO PROWADZI ZAJĘCIA

  • Sara Nowacka – od 2013 roku eksploruję różne rodzaje jogi i ruchu w ogóle, od 2017 nauczycielka jogi. Certyfikowana Instruktorka Animal Flow i Aerial Jogi. Moją misją jest sprawianie, aby ludzie czuli się lepiej, od razu i na dłuższą metę. Jestem przekonana, że dzięki zdrowej pracy z ciałem ludzie stają się szczęśliwsi, bardziej świadomi i uważni- w stosunku do własnego ciała, a także w codziennym życiu. Łączę różne style i techniki tak, aby uczniowie odnosili jak największe korzyści z zajęć. Brałam udział w warsztatach z takimi nauczycielami jak: Samie Malkia, Petra Lange, Anna Prakofyeva, Ewa Jaros, Łukasz Przywóski, Krystian Mesjasz, Radek Rychlik, Małgorzata Kobus- Kwiatkowska, Renata Depciuch, Dominika Fuga, Pavel Tsekhotsky, Karolina Cawricz- Piróg, Tomasz Szklanko, Richard Scrievener, Mirosław Baściuk, Monika Polak, Monika Łazuk.
  • Lidia Sarna – coach i menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy w największych firmach sektora finansowego w Polsce. Wiem, jak działają korporacje, poznałam je dobrze, jako podwładna i szefowa. W 2019 roku zmieniłam swoje życie na lepsze: odeszłam z korpo, zmieniłam zawód, zyskałam więcej czasu i energii. Dziś dzielę się doświadczeniem i wiedzą w zakresie wprowadzania zmian w życiu. Wspieram w budowaniu strategii i umiejętności potrzebnych do realizacji zmiany. Pomagam zrozumieć i dogadać się z własnym „JA”. Wspieram w radzeniu sobie z emocjami i czuciem własnego ciała. Pokazuję, jak można zwolnić tempo i radzić sobie ze stresem, niekoniecznie porzucając życie w korpo. Tych, którzy się jednak na to zdecydują, wspieram w bezpiecznym przechodzeniu w kierunku Slow Life, bez „skakania na główkę”.

Warsztaty antystresowe „Bez stresu do końca roku”

16.11 – 28.12.2020

 

Zapraszam na autorskie WARSZTATY RADZENIA SOBIE ZE STRESEM.

Końcówka roku jest zawsze gorąca, prawda? Czas jakoś wtedy przyspiesza, następuje totalne spiętrzenie obowiązków. Dokłada się to do i tak przepełnionej codziennej listy zadań i obowiązków. Czujesz się jak żongler, któremu cały czas ktoś dorzuca nowe piłeczki? Denerwujesz się na samą myśl o świątecznej gorączce? Uwierz mi, to wcale nie musi to być Twoja rzeczywistość!

Jeśli:

  • chcesz, by tym razem koniec roku był inny,
  • nie chcesz znowu stresować się w okresie świąteczno-noworocznym,
  • chcesz psychicznie uodpornić się na trudniejszy czas,
  • chcesz przestać wpadać w pułapkę nakręcania się w sytuacjach stresowych,
  • chcesz odnaleźć dostęp do źródła swojej siły wewnętrznej,
  • chcesz zdobyć umiejętności radzenia sobie z nadmiernym stresem,

to te warsztaty są właśnie dla Ciebie!

Zapraszam Cię na serię 7 warsztatów on-line. Link do warsztatu otrzymasz po zapisaniu się.
Każdy warsztat potrwa 1,5h. Czerpię z mieszanki podejść i technik związanych z rozwojem świadomości i pracy z oddechem i całym ciałem, aby dać Ci skuteczny przepis na dialog ze swoim JA. Abyś dzięki temu przestał/a wpadać w pułapki swojego standardowego reagowania i myślenia.

Do udziału w warsztatach będziesz potrzebować:

  • laptopa/ komputera,
  • czegoś do notowania,
  • trochę miejsca do wykonywania prostych ćwiczeń (dostępnych dla każdego),
  • wygospodarowania czasu i przestrzeni dla siebie.

Zasady uczestnictwa:

  • zapisujesz się na cały cykl, nie ma możliwości uczestnictwa w dowolnie wybranych zajęciach,
  • cena cyklu 7 x 70 zł = 490 zł,
  • dla uczestników poprzednich warsztatów ze mną obowiązuje zniżka 10%,
  • jeśli po pierwszym warsztacie dojdziesz do wniosku, że nie będziesz dalej kontynuować, otrzymasz zwrot pełnej wpłaconej kwoty,
  • jeśli jednorazowa opłata za warsztat jest dla Ciebie problemem, daj znać i przedstaw swoją propozycję.

Uwaga: warsztaty nie będą nagrywane.