fbpx

Obudź w sobie kreatywność - warsztaty

Dlaczego warto ćwiczyć kreatywność?
working hard

Czy kreatywność jest ważna w pracy?

Potencjał kreatywności ukrywa się nie tylko w twórczości ogólnie rozumianej, ale także w innowacji i umiejętności rozwiązywania problemów. Samoświadomość swoich możliwości oraz otwartość na szkolenia kreatywne mogą być Twoim kluczem do sukcesu. Równowaga kreatywności i umiejętności często pozwala w pracy na większą efektywność oraz wydajność, a co za tym idzie – odnoszenie sukcesów. Oczywiście w tym wszystkim warto pamiętać przede wszystkim o sobie, dlatego ważna jest ciekawość względem własnych potrzeb.

Korzyści płynące z kreatywności

Myślenie o twórczości warto rozpocząć w ogóle od zauważenia, jakie korzyści może dać nam kreatywność. Przykładowe możliwości, jakie daje nam twórczość, to:
● kreatywność ulepsza pracę zespołową
● kreatywność zwiększa możliwości rozwiązywania problemów
● oryginalność jest ciekawym aspektem twórczości, który pozwala na wykazanie się jednostki
● rekrutujący oraz prezesi często szukają właśnie tej umiejętności w nowych pracownikach, ponieważ może to być predyktor udanej współpracy.
Warto również dodać, że firmy oraz osoby, które wykazują się kreatywnością, zazwyczaj odnoszą większe sukcesy!

Przykłady działań związanych z kreatywnością

Czy ciężko jest Ci wyobrazić sobie, w jaki sposób ta umiejętność mogłaby być użyteczna? Przygotowałam dla Ciebie przykłady, które mogą być przydatne jako motywacja do rozwoju.

Rozwiązywanie problemów w miejscu pracy
Przykład kreatywności w pracy to alternatywna metoda rozwiązywania problemów. Typowe działanie twórcze odnosiłoby się nie tylko do zbadania problemu i rozważenia rozwiązań, ale także do zebrania pomysłów, które zasilają mózg oraz powrót do problemu z jasnością umysłu, co oznaczałoby, że dzięki kreatywności i całemu przebiegowi tego procesu zostaną wybrane tylko dobre i zweryfikowane metody rozwiązania trudności. Taka innowacja pozwoli na bardziej efektywne rozwiązywanie problemów, a także szybszy powrót do sprawnego używania wcześniej nie działającej struktury lub przedmiotu.

Kreatywność w sprzedaży
Bycie kreatywnym w sprzedaży często się opłaca. Przykładowo, będąc twórczym można odejść od standardowych zachowań podczas obsługi klienta. Klienci mogą być zaskoczeni i zachwyceni, że sprzedawca pamięta o dacie ich urodzin lub innej ważnej sytuacji osobistej. Im bardziej potencjalny lub obecny klient opisuje swoje interakcje z zespołem sprzedaży jako przyjazne i konwersacyjne, tym większe jest prawdopodobieństwo, że będzie kontynuował tę „znajomość” i wróci po więcej.

Kreatywność w radzeniu sobie z problemami interpersonalnymi
W rozwiązywaniu problemów interpersonalnych twórczość może być doskonałym narzędziem. Osobisty kontakt może dać poczucie wartości i uznania, a także pomóc w rozproszeniu wszelkich potencjalnie spornych interakcji. Jeśli musisz powiedzieć klientowi, że jego projekt nie będzie gotowy w terminie, prawie na pewno jako osoba kreatywna poradzisz sobie lepiej, jednocześnie stosując uczciwe i empatyczne podejście.

Twoja kreatywność pozwoli Ci na rozwiązanie wielu trudnych sytuacji. Spróbuj wyrażenia w stylu „Mieliśmy bardzo trudny tydzień i przepraszam za to opóźnienie. Rozumiem, że termin był ważny dla Ciebie i Twojej firmy i traktujemy to bardzo poważnie”. Jest o wiele bardziej prawdopodobne, że to przyjmie lepiej, niż bezosobowe i lekceważące zdanie „Przepraszamy, spóźnimy się z oddaniem projektu”.

Jak pobudzić kreatywność w pracy?

Wiesz już, do czego może się przydać kreatywność, jednak ważniejszym pytaniem jest, jak w ogóle ją pobudzić.

Przyjaźń
Badanie LinkedIn pokazuje, że przyjaźń w pracy sprawia, że pracownicy są szczęśliwsi w biurze, co z kolei zwiększa zarówno kreatywność w pracy, jak i produktywność. Profesor Teresa Amabile z Harvard Business School powiedziała: „Ludzie są bardziej kreatywni i produktywni, kiedy doświadczają bardziej pozytywnego życia zawodowego, w tym silniejszej motywacji do samej pracy i bardziej pozytywnego postrzegania organizacji. Jedną z rzeczy, które przyczyniają się do pozytywnego życia, jest poczucie koleżeństwa z kolegami z zespołu i bliskimi współpracownikami, a dokładnie więź i wzajemne zaufanie”.

Wykazuj się kreatywnością
Jeśli nie pozwolisz sobie oraz swoim pracownikom wyrażać kreatywności w pracy, podetniesz skrzydła nowym możliwościom. Zajmij się czymś, co pozwoli Ci się wyżyć kreatywnie. Może to obejmować rysowanie, malowanie, śpiewanie, aktorstwo lub cokolwiek, co zachęca do twórczej ekspresji.

Daj czas na projekty poboczne
Nieprawdą jest, że aby być skutecznym, trzeba zajmować się tylko głównymi zajęciami w pracy. Aby pobudzić proces twórczy, każdy zespół powinien mieć szansę zainwestowania czasu w jakieś poboczne projekty. Zachęca to do swobodnego myślenia i innowacji w biznesie.
Przykładowo Google, jedna z najbardziej innowacyjnych firm, zachęca swoich pracowników do udziału w projektach pobocznych. Daje im jeden pełny dzień w tygodniu (20% czasu) na pracę nad projektem pasji związanym z Google według własnego wyboru. Wzmacnia to pracowników, buduje zaufanie i dzięki odświeżającym nowym pomysłom zwiększa innowacyjność w pracy.

Wiedząc to wszystko, możesz zacząć dbać o swoją kreatywność. Ćwiczenia kreatywności lub warsztaty kreatywne to dobra droga do samorozwoju. Ciekawym rozwiązaniem będą wyjazdowe warsztaty rozwoju osobistego, jeśli potrzebujesz nowego otoczenia oraz doświadczonych osób, które wskażą Ci drogę do twórczości. Tak naprawdę wszystko jest w Twoich rękach!